Условия и процедура за отложено плащане

 

Как сe извършва операцията?

 

Всеки регистриран търговец в системата за електронни разплащания ePay.bg, който предлага стоки и услуги в електронния си магазин, има възможността да събира задължения от клиентите си, чрез отложено плащане във връзка с чл. 53 от “Закона за защита на потребителите”. За целта в системата е разработен модул, с помощта на който доставчиците на стоки и услуги, могат да приемат плащания по електронен път от клиентите си съобразно изискванията на „Закона за защита на потребителите”.

Всеки търговец при подаване на информация за задължението на клиента (фиг.1), може да укаже дали плащането да се извърши веднага или да бъде отложено. При отложено плащане търговецът подава датата, на която е доставена стоката, от която се отчитат 7 работни дни. Сумата на плащането се блокира по Микросметката на клиента и не се превежда в полза на търговеца до изтичането на законовия срок. През този период средствата остават собственост на клиента, като същевременно търговецът е информиран, че клиентът разполага с необходимата сума, която е блокирана във връзка с конкретната продажба.



Сформираната заявка за плащане (фиг.2) включва информация с данни за превода, данни за получателя на плащането и данни за отложеното плащане.
В данните за отложеното плащане е посочена дата на доставка и датата, до която клиента може да откаже плащането. Задължението се потвърждава чрез въвеждане на парола.



При “преглед” на отложеното плащане, клиентът може да получи информация за данните за превода и получателя на превода, както и състоянието на плащането.(фиг.3 и фиг.4)




Клиентът може да направи справка за състоянието на плащанията, които е извършил към всеки един търговец, по всяко време от меню “Преводи / Отложени плащания”. Клиентът може да откаже плащането, чрез натискане на бутон “Анулиране на плащането” (фиг.5). Ако плащането се анулира, в рамките на срока (7 работни дни), сумата се разблокира и остава в микросметката на клиента. След изтичане на срока, сумата автоматично постъпва по микросметката на търговеца.



Клиентът може да извърши проверка за наличността по микросметка и сумата на блокировките от меню “Справки / наличност по микросметка” или чрез натискане на бутон “Начало” в лентата с менюта от клиентския профил (фиг.6).



Търговецът, от своя страна, може да види в търговския си профил информация за плащането на клиента, като в случаите, когато плащането е отложено, търговецът вижда също статус на “Изчакване” (фиг.7). Търговецът може да въвежда нов срок на доставка.



В случай, когато клиентът анулира отложеното плащане, системата известява и двете страни за отказа чрез e-mail. При това обстоятелство, търговецът ще вижда вече информация за отложеното плащане със статус “Отказан”, както и час и дата на отказването.



   © 1999-2022 ePay.bg контакти   |    site credits